Hi there - Reisverslag uit Randwick, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu Hi there - Reisverslag uit Randwick, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu

Hi there

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

12 Oktober 2012 | Australië, Randwick

Hi there!

Afgelopen week niet veel bijzonders gedaan. Op vrijdagavond eerst naar de NoodleMarket in Hydepark geweest met Bastiaan en Mieke. Erg gezellig sfeer en lekker eten! Daarna naar een borrel van CouchSurfing (website waar allerlei activiteiten voor buitenlandse mensen opstaat) geweest en daar wat nieuwe mensen ontmoet. Rob (vriend Mieke), Mieke, Bastiaan en ik kwamen er binnen en het was erg vreemd om contact te maken. Rob en Mieke kenden wat mensen dus Bastiaan en ik stonden er als twee verloren eendjes bij. Het is gek om met mensen contact te moeten maken. Uiteindelijk is het wel gelukt en hebben we een leuke avond gehad. Die dag daarna zijn we met een aantal mensen, die we op de borrel ontmoet hadden, naar Darling Harbour Fiesta geweest. Karen (Colombiaans), Scott (Engels), German (Chileens), Jacob (Duits), Bastiaan, Inge en ik vermaakten ons prima op dit event waar de salsa, roemba, lambada etc voorbij kwamen. Ook de schaarsgekleede braziliaanse dames mochten niet ontbreken. Na het dansen van de salsa zijn we met z’n alle naar de World square bar gegaan om daar onze eigen danspasjes te showen. Niet echt een geweldige bar, maar het bier was goedkoop en de muziek was prima. Omdat we er al om 10pm waren, hoefden we niet tot de laatste uurtjes te blijven voor een verzadigd gevoel. TOP!

De volgende ochtend heb ik heeeeerlijk uitgeslapen! Daarna wasjes gedraaid en in het zonnetje gelegen met mijn veel te witte billetjes. Nu heb ik een rode rand op mijn eens zo’n witte billetjes. Maar ach, ik heb heerlijk liggen bakken. Daarna nog ff naar Harbour Fiesta gegaan en nog een aantal zeer mooie dames zien schudden met die billen!! (Zie foto’s, heren een enkele vliegticket hierheen is maar 700eu). ‘s avonds hadden we barbecue met het huis, wat erg gezellig was! Even mijn vegetarische principes aan de kant geschoven en lieve lammetjes, dikke varkens en beefbaconsausages (hoeveel vlees kan er in een worstje zitten…:S) gegeten. Ohh dat was weer even lekker, mmmm eiwitten!! Nu weer die-hard vegetarier! En om de avond goed af te sluiten met Nicolas (chileen), Gossee (chileen) en Zuzana (Slowaak) de eerste aflevering van Breaking Bad gekeken. Het was een zeer leuk weekend in het mooie en levendige Sydney!

Deze week heb ik me weer keurig bezig gehouden met literatuur onderzoek, data invoeren en wat participant werkzaamheden. Daarnaast was Pap maandag 61 geworden!! Gefeliciteerd lieve Pap!! Heb ik een fiets gekocht!! Ben ik met Bastiaan naar de Govinda’s (bios) geweest om Ted gezien en ben met Alex en Sanna (vriendin van Alex) weer naar de noodlemarket geweest! ‘s Avonds ben ik dus elke avond lekker bezig geweest, waardoor ik geen enkele avond op mijn kamertje heb hoeven doorbrengen. Ga zo door Stephanie!

Fietsen door Sydney is trouwens een echte uitdaging. Er wordt namelijk van je verwacht dat je je gedraagt als auto. Je rijdt dus gewoon op een drukke autobaan, fietst midden tussen de auto’s en je moet op drukke wegen proberen te voorsorteren. Dus je moet genoeg zelfvertrouwen hebben om die aso-auto’s van de weg te drukken. Daarnaast is een helm verplicht (weet niet of ik dit al in een eerder verhaal heb geschreven), maar erg veel sjans heb je als fietser dus niet ;). Tot nu toe gaat het helemaal goed! Ben al tegen een zijspiegel van een auto aan gereden en stond al een keer verkeerd voorgesorteerd waardoor een bus achter me een paar keer toeterde. Maar pap en mam, maak je geen zorgen! Ik kijk altijd goed uit, zwaai lief naar de buschauffeur en probeer mijn snelheid aan te passen aan het verkeer (probeer dus 30 a 50 km/h te rijden).

Deze zaterdag staat een ciderfestival op het programma. Zondag is nog onbekend en vanavond waarschijnlijk de stad in, als het weer het toelaat!!! Het regende en waaide vandaag de hele dag!
Regen tijdens het fietsen is trouwens ook niet ideaal, aangezien de fietsen hier geen spatborden hebben. Je bent dus van onder tot boven volgespat met kleine moddervlekjes. Vandaag dus in mijn korte sportbroekje op de fiets gestapt…brrrr dat was koud! Maar mijn kleding was wel schoon! Maar hoe dan ook, fietsen is een stuk beter dan met de bus en het gaat driekwartier sneller dan lopen.

Het leven begint hier al behoorlijk te wennen. Ik krijg al problemen met opstaan en kijk niet meer op van de wolkenkrabbers die boven mij uittorenen, wat ben ik verwend!!

Maar ik geniet wel nog steeds, hoewel ik thuis ook wel mis!

Heel veel groetjesss!!!

  • 12 Oktober 2012 - 08:05

    &^%$#@!:

    Poeoeoeh............... DIE FOTO'S .............
    Dat wordt me wat te veel zo 'smorgens vroeg.
    ...................
    Steunpunt Zaltbommel


  • 16 Oktober 2012 - 20:29

    Erik:

    Hey stefie!

    Klinkt allemaal weer erg goed! Je mag best een avond thuis zitten hoor! maar, inderdaad, waarom zou je als je in zo'n mooie stad zit!

    Geniet ervan,

    Erik

  • 26 Oktober 2012 - 21:17

    Bart Uit Nederland:

    Dag Steef,

    Als jij de marathon van Sydney wil gaan lopn moet je die fiets echt weg doen. Ook veel te gevaarlijk. Of heb jij een plamuurmes in je achterzak zitten als je van je fietsje gereden bent?.

    Maar waarom ik eigenlijk een bericht schijf is om te zeggen dat ik je nieuwe verhaal wilde gaan lezen. Ik heb er de hele vrijdag avond hiervoor gereserveert, om je veel te lange verhaal te gaan lezen. Biertje en nootjes staan naast de PC, maar je bent deze week laat met je verhaal!

    Groeten daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 9032

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Australia!

Landen bezocht: