Town 1770, Whitsundays, Magnetic Island and Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu Town 1770, Whitsundays, Magnetic Island and Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu

Town 1770, Whitsundays, Magnetic Island and Cairns

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

08 Januari 2013 | Australië, Cairns

Okeeeeee, had net mijn hele verhaal geschreven...stopt mijn computer ermeee!!! Neee!!!!!!!!!

Dus daar ga ik weer :S

Ik kan trouwens geen foto's uploaden, de computers van Oz herkennen mijn camera niet, maar ik blijf proberen :)!

Ik was in Rainbow gebleven. Voordat mijn bus richting Town 1770 betrok wilde ik nog even snel online, puur omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn socialmedia. Via facebook had ik een berichtje van Caroline (Brazilie) gekregen dat mijn telefoon die ik in Noosa had laten liggen naar Rainbow beach was gebracht!!! Wat een geluk dat ik mijn facebook die ochtend dus nog had bekeken. Want Noosa had mij verder ook niet gebeld om me te melden dat mijn tel in Rainbow lag. Voor hetzelfde geld was ik niet meer online gekomen was ik weeer zonder telefoon naar Town 1770 gegaan. Maaarrrr dat was gelukkig niet het geval. Telefoon en ik zijn weer herrenigd!!

Na Rainbow dus naar Town 1770 gegaan. Town 1770 heeft zijn naam te danken aan de ontdekking van Australie in 1770 door captain Cook. In Town 1770 mijn eerste ontmoeting met de sport van Oz. Namelijk surfen! En waterrat dat ik ben...het is me gelukt om een keer half op het bord te staan. De rest van de twee uur lekker op mijn knieen de golven van Town 1770 getroseerd. Het was leuk om een keertje te surfen. Maar het is niet echt mijn ding. Wel een leuke middag gehad!! 's Avonds met Jeremy (Brisbane), Adam (Brisbane), Joram (NL) and Marina (Zwister) naar een Lookoutpunt gereden om daar de sunset van Town 1770 te bewonderen. Erg mooi, geen bewolking en een geweldig uitzicht! Daarna met nog meer mensen van het hostel naar het strand geweest, goon, sterrenhemel, kampvuur, strand en zee. Wat wil een backpacker nog meer?! Verder in Town 1770 niet veel gedaan. Het is een heel klein plaatsje en vooral bekend bij backpackers voor het surfen.

Na deze gezellig paar dagen richting Whitsundays!! Hier heb ik oud en nieuw gevierd!! Twee nachten en drie dagen op een groot zeilschip naar de mooiste stranden van Australie gevaren. Paradijslijk witte stranden met blauw/groenig helder water! Gelukkig niet zeeziek geworden. Naast de stranden ook nog wezen snorkelen. Het was voor mij de eerste keer snorkelen en het was dan ook even spannend. Het duurde ff voordat ik mezelf ervan overtuigd had dat ik onderwater ook gewoon door kon ademen. Dus mijn eerste paar minuten in het water was ik lekker aan het hyperventileren, maar na een kwartiertje was ik een beetje gewend en kon ik redelijk rustig de mooiste vissen bewonderen! Zoveel kleuren! Het koraal was minder kleurrijk dan verwacht, maar het water was zo helder en de vissen zo mooi!! Dus was super leuk!!
Op oudjaarsavond is onze boot (New Horizon, 35 personen) naar de Clipper (andere boot) gegaan. In totaal hebben we met 100 personen een super feest gehad...3, 2, 1...HAPPY NEWYEAR!! Lekker begin van 2013!

Na Whitsundays richting Magnetic Island. Een eiland waarvan 3/4 natuurpark is. Heb daar met Emil (duister), Lennart (duitser) en Tina (Sydney) een topless (zonder dak) auto gehuurd om zo het hele eiland te bezichtigen! Met onze snorkelequipment in de auto, richting allerlei verschillende mooie baaien gereden. Ik was de chauffeur, het was genieten! Lekker zonnetje, mooie natuur en een lekker briesje in het gezicht! Helaas niet veel kunnen zien met snorkelen, maar het bezichtigen van de baaien was ook al de moeite waard. Daarnaast nog wilde koala's gezien, tweede geworden op de hosteltrivia en wezen hiken naar twee mooie lookout punten. Vanuit daar konden we het hele eiland zien! Ook weer een lookout met sunset gezien! Genieten!! Magnetic Island was super leuk! Veel ondernomen en weer leuke mensen ontmoet!

Tijdens het reizen ontmoet je zoveel nieuwe mensen. Soms ben ik eventje alleen, maar iedereen is hier met hetzelfde doel, dus het is zo makkelijk om nieuwe mensen te leren kennen en daar dan ook dingen mee te ondernemen. Iedereen is super enthousiast en vriendelijk! Mijn toppers die ik ontmoet zijn: mensen uit Londen, Berlijn en Parijs. Dus als ik terug ben ik in NL, heb ik een aantal goede adresjes voor leuke en goedkope stedentripjes :D!!! Ideaal!

Nu zit ik in Cairns. Een klein, maar leuk stadje. Met strand en lagoon. Je kunt hier trouwens niet in de zee zwemmen. Alles noordelijker dan Town 1770 is gevaarlijk om zonder stingersuit in het water te gaan. Dus als je wilt zwemmen, loop je het gevaar om gestoken te worden door kwallen. Vandaar ook het lagoon aan het strand.

Eergister (zondag) wezen snorkelen in the Great Barrier Reef. Met een luxe catamaranachtige boot, via Port Douglas naar de mooie wateren van deze Reef gevaren. Lekker weer, super helder water, uitgebreidde lunch en plons het water in!! Zelf Nemo gezien! Samen met Joram (andere dan van Fraser) een super leuke dag gehad. Joram komt uit Tilburg, dus een lekkere brabo, lekker lomp en hij was lekker zeeziek...haha!! 's Avonds toen ik mijn danspasjes aan het showen was in Gilligans (feest hostel van Cairns) kwam ik allemaal bekenden tegen. Mensen van Magnetic Island, Whitsundays and Fraser!! Dus zou ben je met z'n viertjes en dan ben je in eens met een groep van 15 mensen. Super leuke avond gehad!!

De dag erna met Uncle Brains de regenwouden van Cairns bezocht. Mooie natuur, lekker zwemmen, mooie stroompjes, beekjes, watervallen en zelfs vogelbekdieren (platypus) gezien!! De waterval was het hoogtepunt van de dag. Voor de Peter Andre fans, de clip van Misterious Girl is hier opgenomen. En ook een reclame van Herbal Essence,...dus jep het was een zeer mooie waterval! De gids was een topper. Rohan was heeel enthousiast, vol energie, had leuke spelletjes, een herbal essence photoshoot bij de waterval, veel muziek en erg leuke verhalen! Hij maakte de tour! 's Avonds met mensen van de tour, mensen van Whitsundays en Fraser naar Woolshed geweest. Daar de hele avond op de tafel gedanst met Simone (Duister). Heeeeleee leuke avond gehad!!

Nu ben ik lekker aan het relaxen (nouja dat was de bedoeling, aangezien ik het verhaal nu al voor de tweede keer aan het typen ben ;) ) Vanavond weer met Simone afgesproken, gaan we weer stappen en morgen vlieg ik naar New Zealand!! Hoor er alleen maar goede verhalen over, dus heb er onwijs veel zin in!!!
Ik vlieg naar Auckland, norther Island, en eindig 30 januari in Christchurch, southern Island.

Nu ga ik lekker naar het lagoon!! volgende keer een mooi verhaal vanuit Kiwiland!!!!!

Allemaal nog een heel gelukkig nieuwjaar!! Kusss

• 11 Januari 2013 - 11:27

Willems:

Meissie!!
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen. Mooi om op deze manier de belevenissen met je te kunnen delen. Ik mis alleen de bbq??? haha..
    Steffie, geniet nog van het mooie weer en de vrijheid van het leven zonder die schoolse verplichtingen. In Nijmegen zijn we wel aan het aftellen hoor... :D

Ik kijk uit naar je mooie verhalen en terugkomst!

Geniet er nog van lieve Steffie!