First week of my travel!! Merry Christmas!!! - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu First week of my travel!! Merry Christmas!!! - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu

First week of my travel!! Merry Christmas!!!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 December 2012 | Australië, Frasereiland

Ahhh de eerste week van mijn reis!! Awesome :). In Brisbane begonnen, eerst een leuke wandeling door Brisbane, met the lonely as my best friend! ANZACsq, botanical garden, Stephen's cathedral, South Bank Landpark met een man-made beach en een zwembad...haha heel gek gezicht. Een strand midden in een stad. Heb daar heerlijk van het zonnetje genoten. Daarna naar het museum of Contemporary Art. Rond 4pm 's Middags met Matt Smede afgesproken. Erik (mijn lievelings oudste broer, dus niet mijn lievelings bijna oudste broer) heeft een half jaar in Brisbane gewoond, dus via hem ben ik in contact gekomen met Matt. Matt is a local :), dus dat is altijd goed!
Samen met hem en vijf collega's een drankje gedaan en uiteindelijk met zijn alle een top avond gehad, met live muziek, dansen in local bars! De dag daarna moest ik weer vroeg op richting Noosa.

In Noosa met Caroline (Dutch) en Mike (England) een mooie strand wandeling gemaakt langs de stranden van Noosa. Onwijs mooi!! Ook nog naar Koala's gezocht, helaas niet gevonden. Daarna ff boodschappen gedaan om vervolgens terug naar het zeer nette (maar een beetje te rustige) hostel terug gelopen. 's Avonds gezellig met een aantal lui van het hostel kaartspelletjes gedaan en niet al te laat naar bed, want had de avonden ervoor niet zo veel geslapen. Dus lekker snurken!! Noosa was prima voor 1 nacht. Trouwens mijn telefoon in het Hostel laten liggen, dus heb nu geen NL telefoon meer...gelukkig nog wel mijn Australische telefoon, zodat ik hier alles kan regelen. Kan alleen geen internationale telefoontjes plegen. Karolly (van mijn groep in Fraser, see bolow) haalt mijn telefoon op en brengt deze naar Bastiaan, want zij woont in Sydney. Eind januari heb ik mijn telefoon dus pas weer terug. Jammer, maar verder geen probleem. En voor nu: Christmas on Rainbow beach/ Fraser Island are waiting!!

De eerste nacht in Rainbow beach geslapen, de volgende twee nachten op Fraser Island en de trip eindigen met twee nachten in Rainbow beach. Het waren GEWELDIGE dagen!!! Super!! De dag dat ik in Rainbow beach aan kwam maakte ik kennis met mijn kamergenootjes en heel toevallig sleep Jana in mijn kamer, zij is een vriendin van Zuzanna (mijn huisgenootje in Sydney!!) Dat was zoo toevallig, erg leuke meid! Rond 2pm hadden we een informatiesessie over de trip naar Fraser Island en werden de groepen (8 personen per groep) gemaakt bij wie je in de 4WD in Fraser zou zitten. Daarna even kletsen met je groep om vervolgens met iedereen (36 pers) een boosh walk te maken in Rainbow. Die uiteindelijk eindigde met een zonsondergang (al om 7pm). 's Avonds in het hostel een feestje gebouwd met onze groep! Top avond. De volgende ochtend weer vroeg op! 7.30am werd iedereen geacht om met bagage voor drie dagen klaar te staan voor de trip richting Fraser! Iedereen in zijn eigen 4WD en gaan!
Fraser Island is het grootste zand eiland van Australie. Het was waanzinnig mooi!! Naast geweldige stranden ook onwijs mooie meren, creeks en regenwoud. We hadden een erg leuke groep: Clair & Tim (Engeland), Nadine (Zwitserland), Karolly (Brazilie), Carla (Duitsland) en Sebastian & Laura (Duitsland). Muziek aan, ramen open, zonnetje, prachtige stranden, 4WD en gassen! Echt een super tijd. Overdag naar mooie meren, uitzichtpunten en creeks en 's avonds party! Drie dagen niet kunnen douchen, in een tent geslapen en de hele dag in het zand! Het was echt geweldig! We kregen eten en drinken mee, deze konden we onderweg nuttigen, gezellig met de hele groep. Ook nog een dingo gezien!! De tweede avond waren we met z'n alle naar het strand gegaan om daar met een gitaartje te zitten toen er een dingo voorbij kwam lopen. Fraser staat bekend om de dingo's. Je mag hier ook niet in je eentje naar de wc lopen, omdat er een kans is dat je wordt aangevallen door Dingo's. Dat is niet gebeurd, maar gelukkig hebben we er wel een gezien! Echt een super kerst gehad!! Hoewel het niet echt als kerst voelde, op het strand, hele dag lekker zonnig, geen kaarslicht en familie om je heen. Toch een super kerst gehad :)!!

Nu zit ik in Travel Bugs (travel agency) in Rainbow beach, vanmorgen al een heel aantal mensen gedag gezegd. Is heel jammer dat je zoveel leuke mensen ontmoet en daar nu weer afscheid van moet nemen. Maar ik ga genoeg andere mensen tegekomen tijdens mijn reis! Zo lekker naar het strand en vanavond op tijd naar bed, morgen richting Town 1770. Daar kun je heel goedkoop surfen, dus dat moet ik dan maar doen :).
Ik kan helaas geen foto's uploaden, omdat deze computer daar moeite mee heeft. Hoop het snel ergens anders te doen!

Ik weet niet wanneer ik de volgende keer online kom. Maar anders:

HAPPY NEWYEARRR!!!!!

Cheers!!


  • 27 December 2012 - 12:49

    Erik & Anke:

    Hi Stephanie!
    Wat een leuk verhaal weer. Goed om te horen dat je zoveel fun hebt. Jammer van je tel, laat je t weten als je m weer terug hebt? Wel handig voor t App-en. Wij hebben ook leuke kerstdagen gehad, met lichtjes en surprises ;-). Jammer dat we je moesten missen. Veel plezier daar en wecwish youvall the best for 2013! X uit Grunn

  • 27 December 2012 - 16:52

    Bart, Lizet& Tijn:

    Ha Steef,

    Leuk reisverslag! prima lengte ;)
    jammer dat je er niet was met kerst maar zo te horen bevalt het jou ook prima down under.
    Veel liefs Fam. de vries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 9035

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Australia!

Landen bezocht: