Erg Wicked - Reisverslag uit Randwick, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu Erg Wicked - Reisverslag uit Randwick, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu

Erg Wicked

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

05 Oktober 2012 | Australië, Randwick

Whieuww alweer een maand in Sydney!
Tijd vliegt! Dat is altijd een goed teken :)!!

Afgelopen donderdag (27/09) zijn we met ons onderzoeksteam uit eten geweest. We waren in totaal met zijn zessen, dus een gezellig select groepje. Vanuit mijn stage samen met Richard (mijn begeleider) in zijn dikke, witte BMW richting Foodsociety gereden. Het was een Poolsrestaurant, waar we heerlijke tapas hebben gegeten! Een van mijn collega’s is Pools, dus zij kon alle typisch poolse gerechten er zo uitpikken. Erg lekker!

De dag erna hadden we weer de lunch waar een aantal mensen van NDARC (National Drug and Alcohol Research Centre) aan deelnamen. Lekker gegeten en wat tips gekregen van mijn collega’s over de trip richting Byron Bay. Jaaa, want die avond gingen Manoe, Inge, Bastiaan en ik met onze Wicked Van op roadtrip richting Byron Bay. Het is een magere 779 km richting het noorden. Op vrijdagavond na stage alle spullen gepakt, eten en onze Van in. Bastiaan en ik hebben het stuk gereden. Bastiaan het grootste stuk, maar ik heb ook nog even de Australische wegen onveilig mogen maken. Links rijden, geen straatverlichting, wel heel veel reflectoren op de weg en gassen maar! Omdat we ‘s avonds vertrokken hebben we het hele stuk in het donker en in de nacht gereden. Heel af en toe lag er een dode wallaby aan de kant van de weg, maar Bastiaan en ik hadden ook nog een levende kangaroo gezien!!
Rond 6u kwamen we zaterdag helemaal verreisd aan. Om maar meteen de tourist uit te hangen hebben we een wandeling van 4 kilometer over Byron Bay langs hele mooie stranden gelopen. Door de wind, het water en het uitzicht hadden we even geen last van de vermoeidheid. Tijdens deze tocht kwamen we langs het meest Oosterlijkste puntje van Australie, langs een vuurtoren en zagen we dolfijnen zwemmen! Omdat een wandeling van 4 kilometer toch wel heel vermoeiend bleek te zijn (we deden er nl 2 uur over), hebben we onze zwemkleding aangetrokken met als doel, een lekker dutje op het strand. Het was eventjes heerlijk! Heerlijk zonnig, zo lekker warm! Maar algauw verdween de zon en werden we door de harde wind gezandstraald. Daarom hebben we het dutje verplaatst naar een grasveldje bij onze Van. De matrassen van onze Van hadden we op het gras gelegd, het zonnetje kwam er weer bij….en snurken maar! Na een uurtje slapen, zijn we Byron in gegaan om daar onze boodschappen bij de aldi te halen! Yeahh Aldi aldi aldi!! De prijzen in de Aldi waren duidelijk lager dan de supermarkten waar we in Sydney naar toe gaan, het was dus even genieten! Dikke knakworsten, sandwich en natuurlijk mosterd! Heerlijke avond maaltijd op ons gasstelletje bereid! Omdat we in Byron nergens mochten overnachten met onze Van, werden we genoodzaakt om met onze volle buiken een dorpje in de buurt van Byron te zoeken. Uiteindelijk vonden we ergens bij een bejaarde soos een mooi plekje onder de lantaarn. Eerst nog even Rikken (is kaartspel, voor de losers die niet weten wat dat is) en daarna….zooo, bedje uitklappen, tandenpoetsen, gaaap, lekker saai en vroeg naar bed. We waren kapot!! Op de achtergrond hoorden we af en toe nog een opa BINGO roepen en wat geklapper van kunstgebitten, maar algauw sloten wij onze oogjes en werden we verwelkomd in dromenland.

De dag erna zijn we weer vlug naar Byron gereden om Manoe daar bij haar Hostol af te zetten. Manoe gaat namelijk vanaf Byron Bay een maand lang richting het noorden reizen. Ontzettend gaaf! Omdat Manoe in het hostel zat, konden wij ook mooi gebruik maken van de douches. Na een lekkere opkikker gingen we richting de stranden om te beslissen wat we gingen doen. Het weer was namelijk niet goed genoeg voor het strand. Dus zijn we gaan kayaken met dolfijnen!! Het lijkt meer dan het was, want uiteindelijk hebben we 2 uur op open zee gedobberd zonder een dolfijn. We zagen op een afstand wel een walvis (ook gaaf). Toen we uiteindelijk twee dolfijnen hadden gezien was het direct ‘oke guys, we go back!’. Zo jammer dat we die dolfijnen pas zo laat zagen, anders hadden we er heen kunnen kayaken en ze van dicht bij kunnen bewonderen. Eenmaal terug op het droge kregen we nog wat te drinken en lekkere chocolade Timtams!! Mmm, lekker! En om de teleurstelling een beetje te verzachten hebben we onze bikini (Bastiaan zijn Speedo) aangelaten en zijn we zo de zee in gesprongen. Zwemmen!!! Het water was redelijk koud, maar na een tijdje was het goed te doen. Na deze frisse duik, via de Aldi naar onze nieuwe Van-plek, dichtbij het hostel van Manoe. Bij onze Van begon Bastiaan met het koken van de pasta. Dit ging echter niet zoals gepland. De gasfles scheen namelijk gas te lekken, dus binnen de kortste keren stond het hele kookstel in de fik! Het gras eronder begon ook al te branden en de paniek sloeg toe. Wat moet je doen als er brand is…..geen water erop gooien! Maarja, ik wil ook geen goeie handdoek erop gooien om het te doven. Zonde van de handdoek. Dus toch maar met water geprobeerd. Uiteindelijk was het gelukt door veel water en wat slaan op het vuur om de brand te blussen. Poeh! Ik was behoorlijk in paniek. Stel dat de gasfles zou ontploffen (oke mannen, vertel me hoe ik dit de volgende keer moeten oplossen)!?!? De gasfles hebben we aan de andere kant van de straat gegooid (mooi, zitten wij in ieder geval niet meer met de stank) en het kookstel hebben we weer keurig in de Van opgeborgen. En luxe dieren dat we zijn, moesten we een oplossing bedenken wat te doen met onze halfgare pasta. Want die moet eerst goed zijn voor we die konden eten. We stonden met onze Van in een straat waar een aantal (vakantie) appartementen waren. Dus ik ben naar het appartement gelopen die aan ons verbrandde berm/grasveldje lag om te vragen of we daar mochten koken. Er was een bachelorparty bezig en het was voor de mannen geen enkel probleem om een vrouw achter het aanrecht te zien! Dus we konden onze pasta afmaken!! Na het eten hebben we met z’n vieren in de Van gekingsed (ook een erg leuk kaartspel) waarbij hier en daar een glaasje Goon (had ik al uitgelegd wat dat was?? Het is de goedkoopste en slechte wijn die er te krijgen is. 4,4 liter wijn voor 11 dollar) werd gedronken. Uiteindelijk was de stemming zo goed dat we ons hebben gemengd met de mannen van het appartement. De rest van de avond zijn we daar gebleven. Erg gezellig!! Voor de mensen die zich afvragen waar we tijdens het eten en het kingsen naar de wc zijn gegaan. Eind van de straat links, bij de drie bomen… No worries! Het was een topavond! Zo top, dat het niet moeilijk was om (na het uitklappen en opbouwen van onze slaapzaal in de Van) direct in slaap te vallen. ‘s Nachts moest ik ontzettend naar de wc (de drie bomen dus) maar dat gaat niet heel makkelijk, te bedenken dat je met zijn drieen in een Van ligt. Twee boven en een beneden. Dat betekent dat iedereen 40cm ruimte heeft om op te staan en er alleen aan de kop of aan het voeteneind tijgerend eruit kan. Op de foto’s is te zien hoe knus onze Van als slaapzaal fungeert. Dus uiteindelijk na veel geklauter, gesteun en gekreun en het wakker maken van de rest was ik eindelijk in staat om uit de Van te komen. Ideaal die Vans. ‘s Ochtends mochten we nog gebruik maken van de douches bij Manoe en bij de mannen, om vervolgens richting Port Macquarie te rijden. Dit ligt op ongeveer halvewege de tocht en zou dus een goede tussenstop zijn. Vol goede moed hadden we Manoe gedag gezegd, de mannen bedankt en de Van roadtrip klaar gemaakt. Op naar Port Macquarie!! Vroemmm!!! Vroem…pufpuf. Help!! Alle lampen in de auto begonnen de knipperen. Er was iets niet goed! We waren Byron Bay nog niet uit, of we moesten al rechtsomkeerd maken naar het eerste beste tankstation wat we tegen zouden komen. Want technisch als we zijn, wisten we dat er iets goed mis was. Bij het tankstation aangekomen zagen we dat er iets aan het koken was in de moter. Het koelsystem was kapot! Dus moesten we bellen en wachten en bellen en wachten en uiteindelijk werden we weggesleept!! Gelukkig kregen we bij een ander tankstation een nieuwe Van. Byebye wicked kreupele goedkope rot Van, Hello nieuwe wicked goedkope rot Van. En toevallig kwamen we daar Manoe tegen! Wat een grap, we hadden haar drie uur geleden gedag gezegd! Omdat we de ochtend al besteed hadden met wachten, konden we helaas niet meer langs Port Macquarie. Dus moesten we weer in een stuk richting Sydney rijden. Gelukkig nu wel voor een groot deel overdag. Konden we nog een beetje om ons heen kijken. Rond kwart over elf ‘s avonds waren we weer thuis!! Snel naar bed, de volgende dag weer stage!! (Voor de oplettende lezen, we zijn dus drie dagen weggeweest, vanavond vrijdagavond tot en met maandagavond, maar maandag was een nationale feestdag. Het was Labourday! Dus iedereen had vrij).

Dinsdag weer met Mieke gelunched en op mijn stage verdiept in SPSS. Ik wil tijdens mijn stage een SPSS-nerd worden! Dus ga me helemaal verdiepen in statistiek. Yeahh!! ‘s Avonds weer boekje gelezen. Stage is over het algemeen best leuk, ik heb niet altijd veel te doen. Maar literatuur onderzoek, SPSS en kennis over het onderzoek maakt dat ik mijn dagen goed doorkom. Verder zijn de mensen hier erg aardig en er worden hier zo nu en dan erg leuke dingen ondernomen! Zo was er donderdag een English breakfast en zijn we vandaag (vrijdag) weer met een groep ergens gaan lunchen. Dit gebeurd met mensen die niet deelnemen aan mijn onderzoek, het is dus erg gezellig om zo andere collega’s te leren kennen!

Gisteren heb ik besloten om een fiets te gaan kopen! Het lopen duurt me toch iets te lang en impulsief als ik ben wilde ik die fiets dan ook direct kopen. Bastiaan en ik waren dan ook naar de K-mart gegaan (soort non-food Lidl), maar helaas hadden ze daar niet de fiets die ik wilde hebben. Waarschijnlijk komt die maandag pas weer binnen. Dus vanaf maandag ga ik als echte Nederlander met de fiets door de drukke straten van Sydney! Watch out, here I come!! Een helm is hier verplicht, dus ik zal op mijn charmants naar mijn stage fietsen.

Verder heb ik me ook aangemeld voor een schildercursus. Acryl voor beginners! 9 weken lang, elke dinsdagavond 2,5 schilderen. Wat wil een mens nog meer! Mijn meesterwerker zal ik op deze site zetten, bieden mag altijd.

Oh en de afgelopen dagen was het hier 26 tot 33 graden… leuk feitje lijkt me zo!

Op dit moment is er een food festival bezig, wat de hele maand oktober duurt. Dus vanavond gaan Mieke en ik lekker Noodles eten in het Hydepark!! Daarna is er een borrel met allemaal internationale mensen en als kersje op de taart is er nog een feest ergens in de stad. Dus deze vrijdagavond kan niet meer stuk! Heb er zin in! Dit weekend staat er niet veel op het programma. Dus ben benieuwd hoe ik het ga invullen, maar dat gaat helemaal goed komen!

Heel veel groetjess!!!

  • 05 Oktober 2012 - 10:41

    Carolien:

    Wauw wat een avonturen weer Steefje!! Klikt heel goed!

  • 05 Oktober 2012 - 11:16

    Lieke:

    Steffetje!!!
    Wat kan je toch leuke verhalen schrijven! Mis je dan wel hoor hier met je grappige uitspraken :(. Gelukkig weet jij ook daar nog altijd wel weer iets leuks te maken van je dag, ook al kan je niet lekker zonnen, heb je geen dolfijnen gespot, staat de Van bijna in de fik en moet je ook nog es op 40 cm slapen! Expeditie Robinson zou wel wat voor jou zijn! Alleen beetje jammer dat je daar natuurlijk geen bachelorparty mee zal maken, haha, jij weet ook altijd weer de juiste feestjes te vinden he.
    Wilde bij je vorige verhaal ook al een reactie schrijven, maar dat kon niet door een of andere koekwaus uit Huisseland dis een nog langer verhaal dan jou had geschreven en er dus geen ruimte meer was. Max, nu ben ik je lekker voor met een reactie!
    Schatje we missen je, we moeten maar snel even skypen!!
    Knuffel!

  • 05 Oktober 2012 - 11:16

    Lieke:

    oh ja kan je je verhaal nog ff afmaken trouwens want hij eindigt ineens heel abrupt... Kwam je baas zeker binnen gelopen?!

  • 05 Oktober 2012 - 12:19

    Rachel:

    Heey Steef!

    Klinkt echt avontuurlijk! Gaaf hoor! Ik weet wat jij de hele week weer op je stage gaat doen....BIJKOMEN ;)
    Veel plezier nog!

    XX

  • 05 Oktober 2012 - 15:38

    Hanus:

    Beverly de Beverly!! Hoe gaat het met je?
    Zo te lezen vermaak je je prima, had ook niet anders verwacht:)
    Ik las ook zoiets van een mannenparty?? Dan kan Joep natuurlijk niet achterblijven;)
    Dus....Joep, ga je vanavond met de dames mee op stap??
    Rachie gaat ook mee dus dat wordt weer helemaal loos haha!

    Stef ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal en ohjah ook nog succes met je stage;)

    Mis je poepiescheetjelieffie!!! XXXX

  • 08 Oktober 2012 - 03:48

    Stephanie De Vries:

    Bedankt voor de lieve berichtjes meiden!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 9059

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Australia!

Landen bezocht: