Yeahh, it's Koala time!! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu Yeahh, it's Koala time!! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Stephanie Vries - WaarBenJij.nu

Yeahh, it's Koala time!!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 September 2012 | Australië, Newcastle

Hallohallo hier ben ik weer!!!
Mijn verhalen zijn in trek, want mijn vorige verhaal is 80 keer bekeken (laat ook een berichtje achter als je zin hebt, zou ik erg leuk vinden)!! Niet normaal, ik ben benieuwd wanneer ik mijn eerste aanbieding krijg om een collumn in de Linda te schrijven.

Afgelopen vrijdagavond kwamen Bastiaan en Manoe bij Inge en mij eten om het weekend in te luiden. Omdat Manoe jarig was geweest had ik een fles rode wijn gekocht, die we na het eten meteen soldaat hebben gemaakt. Vervolgens zijn Manoe, Bastiaan en ik de stad in gegaan. We begonnen onze avond bij La Sita, waar een paar brazilianen wat dancemoves op de dansvloer lieten zien. Ze hadden ons echter niet overtuigd en we hebben de veel te rustige La Sita dan ook snel omgewisseld voor de gezelligere Cargo Bar. Daar hebben we drankjes van 8,50 dollar op en konden ook wij onze dansmoves laten zien. Het was een gezellig avond, met dansen, kletsen en veel rondkijken voornamelijk naar de vele verschillende nationaliteiten. Waarschijnlijk zijn de meeste ook toeristen net als Bastiaan, Manoe en ik. Na het stappen weer helemaal terug naar huis gelopen. En daar doe je dus weer 40 minuten over. Ik tenminste, want Bastiaan moest nog een half uur verder lopen. Snel onder de wol, want de volgende ochtend ging de wekker om half negen.

Op deze zaterdag heb ik mijn eerste ontmoeting met een koala gehad! ‘s Ochtends hadden Bastiaan, Manoe en ik om 10uur op het centraal station afgesproken en begonnen we aan onze drie uur lange trein reis richting New Castle. Daar was namelijk het Blackbutt Reserve, waar je wallabies, kangaroes, koala’s en wombats kon bewonderen. We hadden verwacht dat we naar een mooi reservaat zouden gaan waar deze dieren in het wild rond zouden lopen. Na drie uur reizen kwamen we aan op het kleine stationnetje Kotara. IPhone van Bastiaan leidde ons de weg richting het reservaat en onze verwachtingen waren hoog. Eenmaal aan de rand van het park aangekomen hoorden we al kindergeluiden op de achtergrond. Via een mooi weggetje omringd door bomen vonden we onze weg richting de beesten. Daar in de verte zagen we de eerste kangaroo!!! Huh, maar hij zit in een kooi!! WAT!! Ze zitten hier allemaal in een kooi! Behalve die luidruchtige, irritante kinderen, want die sprongen overal in, op, onder, achter… Dus wij hebben drie uur naar het noorden gereisd om volgens op een soort van grote kinderboederij uit te komen. Het was zo’n teleurstelling!!! Echt enorm. Maar er was wel de mogelijkheid om koala’s aaien, dus vol goede moed…die ergens in onze schoenen zat, zijn we naar het informatiehuisje gelopen waar we te horen kregen dat er per dag 30 mensen deze koala’s mochten aaien. Het was half twee en om twee uur was de ontmoeting. We hadden onze hoop al bijna opgegeven, zou er uberhaupt nog plek zijn voor ons…terwijl er 80 kinderen hier rond slingeren?!? Met het laatste restje hoop wat ik nog had, heb ik gevraagd of er nog drie kaartjes waren om de koala’s te mogen aaien en er mee op de foto te mogen. Poeh wat een spannend verhaal. Maar jaaa we konden de koala nog aaien! Wat een geluk, toch nog een meevaller vandaag. Uiteindelijk zijn we met de koala op de foto geweest en mochten we het beestje aaien. Dikke donzige vacht en enorme harige oren. Ze zijn heel rustig (omdat ze stoned zijn van de eucalyptusbladeren die ze eten), maar met die klauwen kunnen ze toch flink uithalen. Op het moment dat de koala dan ook begon te bewegen, nam ik gauw afstand. Maar ach, ik was verkocht! Wat een schatje!! Daarna zijn we nog door het park gelopen en hebben we de tijd van ons leven gehad. Uiteindelijk konden we er namelijk de humor wel van inzien. Wat er voor zorgden dat we vaak de slappenlach kregen! Dit werd mede veroorzaakt doordat de koala die we mochten aaien ontzettend verveeld voor zich uit staarde. Daarnaast was er nog een emoe, die onze harten had veroverd! Het was uiteindelijk toch nog een top dag geworden! Helemaal toen we er achter kwamen dat de trein vanuit Kotara maar een keer in de twee uur terug naar Sydney ging (ik had wel gekeken hoelaat die terug ging…maar had blijkbaar verkeerd gekeken. Is overigens niet de eerste keer dat ik naar de verkeerde vertrektijden kijk ;)…haha voor degene die het niet weten. Ik heb een paar jaar geleden mijn vliegtuig naar India gemist omdat ik verkeerd op mijn ticket had gekeken.) Maar deze twee uur hebben we zeer goed ingevuld met een bezoekje aan de Mc Donalds!!! Deze is niet eens zoveel duurder dan in Nederland! Heerlijk!! Twee en een half uur later (we hadden blijkbaar wind mee op de terugweg) waren we terug in Sydney. Elkaar gedag gezegd en op naar huis! Toen ik bijna thuis was, kwam ik mijn huisgenoot Nicolas tegen die vroeg of hij ook wat goon (goedkoopste zoete wijn) voor mij mee moest nemen. Ach, het is zaterdag avond, dus laten we dat maar doen! Het was een zeer gezellig avond geworden met Nicolas, Walter, Inge en ik. En uiteindelijk eindigde deze avond op de dansvloer (gewoon de keuken) waar we de salsa hadden gedanst. Ach Latino’s als het waren, uit Chili en Colombia, wilde ze laten zien wat ze konden. Uiteindelijk heb ik Nicolas de pasjes moeten leren (don’t mess with the dancingqueen). Moe maar zeer voldaan van deze dag, lekker naast Inge het bedje ingekropen. Met een beetje alcohol in het bloed val je direct in slaap! Midden in de nacht werd ik wakker, omdat Inge me weg aan het duwen was…ik had blijkbaar het hele twee persoonsbed in genomen. Haha, lekker zo’n groot bed!

Zondag wasdag. Zondag poetsdag. Blehh, deze week was het onze taak om de badkamer en keuken schoon te maken, dus hadden we dat dan ook maar gedaan. En aangezien ik na mijn ervaring bij het OBG een poetstalent ben geworden, was de keuken blinkend schoon! ‘s Middags zijn Inge en ik nog even de stad in geweest. Lekker van het zonnetje genoten bij Darling Harbour, beetje winkelen en daarna weer zoetjes aan naar ons huisje. Het huisje waar we vorige week trouwens een ontmoeting hadden met een dikke spin. Of liever gezegd, Inge had een ontmoeting. Niets vermoedend was ze bezig met haar koffie die tegen de muur stond, toen er in eens een enorme spin voor haar neus over de muur omhoog schoot. Ze had een hartverzakking! Dat maak ik voornamelijk op uit het verhaal wat ze me vertelde. De spin was echt ZOO groot!!! Ik vond het uiteindelijk wel meevallen (een dikke spin, maar niet vogelspin formaat ofzo), maar als het mij was overkomen had ik ook gedacht dat de spin het formaat had gehad van een koala. Daarnaast liep er ook nog een kakkerlak in de keuken, Bastiaan heeft buidelratten gezien en er vliegen hier vleermuizen rond die nog groter zijn dan dikke meeuwen. Ben benieuwd wanneer ik mijn eerste gevecht zal hebben met een haai.

Maandag had ik vrij en heb ik de hele dag lekker in onze tuin in het zonnetje gezeten. Heerlijk!! Boekje erbij, beentje ophoog, veel zonnebrand en bakken maar! Het is hier nu tussen de 20 en 23 graden. Af en toe in de avond een bui, maar voornamelijk zonnig. Echt heel lekker. Zon is zo goed voor je humeur! ‘s Avonds nog meer chillen en vooral bedenken hoe ik me in de avonduren ga vermaken. Dus ik ben druk opzoek naar werk en cursussen. Op dit moment ben ik opzoek naar een leuke tekencursus in Glebe, om zo mijn tijdsbesteding in de avonden wat te verbeteren.

Dinsdag op stage niet veel bijzonders, verveel me soms een beetje. Het is nog steeds rustig bij ons project, dus doe wat data entering, literature research en af en toe wat andere klusjes zoals het verbeteren van questionnairs die ze willen opsturen en het toevoegen van mijn eigen vragen over de energie drankjes. Dat was een leuke afwisseling, maar over het algemeen is het niet heel uitdagend. ‘s Avonds Boer zoekt Vrouw gekeken! Wiehieeuwww wat zijn de boeren weer leuk dit jaar!!

Gisteren niks bijzonders op stage, behalve dan dat mijn college Cit (Catherine) was aangevallen door een vogel. Ze schijnt tot bloedens toe op haar hoofd te zijn gepikt. Niet normaal die vogels hier! ‘s Middags tijdens de lunch met Mieke door het park gelopen, fijn om even Nederlands te praten. ‘s Avonds met Manoe en Inge naar Govinda’s geweest. Dat is een Indiaas restaurant/bioscoop/meditatie/yoga centrum te zijn. Wij hadden daar heerlijk Indiaas gegeten. Met lekkere curries, rijst, gefrituurde aardappeltjes salads etc. Zelfs met paprika’s, die ik hier niet koop omdat ik die veeel te duur vind. Dus ik heb mijn buik helemaal vol gegeten! Echt helemaal! Daarna naar de film ‘Hysteria’. In de zaal waar we onze schoenen uit moesten doen en vooral goed onderuit gaan liggen op de matrassen konden we goed uitbuiken. De film speelde zich af in de 19e eeuw en ging over de ontdekking van de vibrator. Het was een romantische comedy, en was zeer vermakelijk! De helft van de vrouwen in Engeland had namelijk last van Hysteria, wat uiteindelijk gewoon kwam doordat de mannen hun vrouw verwaarloosden. Maar gelukkig werd Hysteria uiteindelijk genezen door de vibrator. Wat een goede film :D! Het eten en de film waren erg leuk! Ik ga zeker vaker naar Govinda’s!

Nu is het donderdag en ik ben op dit moment mijn tijd aan het overbruggen. Om 19.00u gaan we namelijk met ons onderzoeksteam uit eten bij Food Society, in Darlinghurst. Heb er wel zin in. Ben benieuwd…hoop dat de baas betaald, maar daar ga ik voor het gemak maar even niet vanuit.

Veel groetjes vanuit het altijd zonnige, levendige en grootse Sydney.

  • 28 September 2012 - 09:42

    Erik:

    Hey Steefie!

    Lekkere verhalen zeg! Ik heb mijn eigen dagboek er maar weer eens bijgepakt. Ik kom weer helemaal in de Australische stemming!

    Je moet in de avond schemering maar eens naar een groot park gaan. Daar zag ik toen honderden van die joekels van vleermuizen die daar in de bomen hingen.

    Geniet van het heelijke 'wat zal ik nou weer eens gaan doen' gevoel!

    Groeten!

    Erik

  • 30 September 2012 - 10:07

    Bart:

    Dag Steef,

    Van de 80 keer heb ik 29 keer ingelogd en in slaap gevallen. Uiteindelijk heeft Lizet het voorgelezen.
    Nee geintje, Leuk verhaal. Jammer van de kinderboerderij. Die heb je hier namelijk ook.

    Zo te horen heb je naast je studie genoeg te doen.Hopelijk kun je binnenkort ook vol aan de slag met je project.


    Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje.

    Groeten Bart, Lizet en Tijn

  • 03 Oktober 2012 - 14:52

    Dick:

    Hi Stephanie,

    Hier is het herfst, brrr! en jij zit, rent, loopt, ligt... in de zon!! Heerlijk. Daar word ik toch wel een beetje jaloers op. En dat is nog niet alles er komt nog meer zon en lekker weer aan, want het is bij jou pas voorjaar(april hier) en de zomer moet nog komen. Ja Meisje je hebt het goed bekeken 2 keer zomer in 1 jaar.
    Leuk om al je belevenissen te lezen. Je kunt wel beginnen met populair wetenschappelijke reisjournalistiek, want je hebt echt talent en schrijft makkelijk en boeiend een "eind weg".Ik kan me nu goed voorstellen hoe het daar is en krijg echt zin om die kant uit te komen als ik je reisverslagen lees. Maar, nog even wachten tot januari dan komen we langs!
    Zo te zien bof je wel met al je nieuwe vriendinnen/vrienden en collega's. Leuke dingen bekijken, tripjes maken en lekker chillen en nogal veel uit eten! Maar dat is wel nodig met al dat lopen en rennen.
    Zoals ik al zei hier wordt het herfst, je mist hier niets, behalve Joep dan. Wij zijn maar begonnen met het opknappen van de woonkamer. open haard plaatsen, Muren en plafond verven, Vloer schuren, etc etc . Zal mooi zijn als het af is. Hopelijk eind deze week dan kan de haard aan! Kunnen we ons daar aan opwarmen. En af en toe lezen we een enthousiast reisverhaal van jou en warmen wij ons daar ook aan op. Blijf het vooral doen dan kan je na 5 maanden al je ervaringen bundelen in een boekje! Leuk voor later.

    Stephanie ga zo door met veel plezier en vele leerzame momenten
    groetjes van Dick


  • 03 Oktober 2012 - 15:58

    Marion:

    Lieve Stephanie,

    Wat geweldig leuk om al je belevenissen in Australië op deze manier te kunnen volgen, ik reis zo een beetje met je mee.
    Jammer dat Maartje dit niet op deze manier doet.
    Je bent nu inmiddels een maand weg maar wanneer ik al je verhalen lees lijk je toch al aardig ingeburgerd en al helemaal gewend aan je leventje down under.
    Je afstudeeropdracht en onderzoek vind ik wel heel boeiend en ik ben reuze benieuwd naar de uitslagen van het onderzoek.
    Bofkont ben je ook, nu wij de herfst en winter ingaan krijg jij er nog eens een zomer bij.Geniet er maar lekker van.

    Dag Stephanie,
    Veel plezier en ook een leerzame tijd toegewenst in Sydney.

    Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 9062

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Australia!

Landen bezocht: